måndag 5 januari 2009

yllegarn


Jag spann mycket under juldagarna. Jag kom på idén att spinna 1-trådigt, lös och tjock för att väva. Det har jag aldrig gjort förut så jag hoppas att det blir bra. Annars kan jag sticka och tova garnet liksom förgarn. Till exempel för tofflor kanske.


Gula färg är växtfärgad med lökskål.


Detta garnet har jag inte spunnit men köpte jag hos en spinneri. Jag har växtfargad med krapprot


Detta här är garn från finull x värmländsk skogsfår, 1-trådigt men inte lösspunnet.



Här har jag en sittdyna, jag gjorde den här redan i sommaren.

4 kommentarer:

Tvärslå sa...

Lökfärgat garn blir väldigt fint tycker jag.

Liesbeth sa...

tack, jag tycker detsamma

Tvärslå sa...

Vad betade du lökfärgningen med ?

Liesbeth sa...

jag betade i alun och vinsten.
Snygg, eller hur?