onsdag 21 januari 2009

nunofiltning


Har varit hos IKEA och köpte några meter tyllgardiner ganska billig. Jag fattade planen för att prova tova på. Igår försökte jag och här har jag resultatet. Det blev ganska bubblig och kantarna fållde jag på symaskinen. Efter jag strykade verkade det bra! Kul att det finns så mycket möjligheter...
Senaste helg kom någon på spinnkurs, hon körde 60 mil för att komma hit! Det var ganska trevlig, hon lärde mycket men jag också. Hon har får av en ras varifrån jag hade alldrig hört: Åsenfår. Hon har islandshästar också, rasen jag tycker mycket om. Vi hade tillräckligt att tala om!
Titta gärna på hennes space: http://laurejansen.spaces.live.com/

2 kommentarer:

Astrid sa...

Hej!
Vad glad jag blev när jag hittade din blogg.
Vi har Texelfår och jag älskar handarbete. Kommer att höra av mig när mitt garn är slut.
Du säljer väl till privatpersoner också?
Texel är inte så bra till garn...

Liesbeth sa...

Oj, vad säger du... texelull är inte så bra...
Det finns bättre men spinna av texelull går ganska bra. Men det finns mycket olika kvalitéer mellan denna fårull.
Ja, jag säljer också till privatpersoner, titta på vår websida och välkommen!

Den här löpare har jag gjort av ryaull förresten.