onsdag 18 november 2009

sticka


Förstås spinner och tovar jag också dessemellan tvätta ull. På kvällen sitter jag och sticka... här är resultatet!
Åt Ardo, min make (han ville inte synlig på bilden) stickade jag en tröja, av värmlandska får, jag skrev tidigare om det.
För mig själv började jag sticka en topp av mina nya ull, den korsning finull/dorset. Jag spann 1-tråds och färgade i 2 färger och jag sticker på nr 4. Ullen är väldig mjuk, som silke, man kan bära denna på bara huden

Vi har fattat stora planer att sälja våra 2 hus och ateljén! Vi har platsbrist och det är opraktisk att ha 2 ställen. Man går på nerverna och letar efter grejer, här eller där. En lyxigt problem kan man säga men vi ta itu med att köpa något större och ha allt i 1.
Närmaste tiden ska jag ha tidsbrist för att skriva bloggen... julmarknader börjar också. Första är nästa lördag och sen har jag nästa varje helg en eller två marknader.


Jag gjorde åtminstone 1 jultomte...:)

Inga kommentarer: