lördag 13 december 2008

vinter



Det är kallt idag men fin ute. Jag håller mig fortfarande på med ull men det är inte så intressant att berätta. Jag har spunnit 2 harvor med melerad ull från ryafår.
OBS! man kan köpa ullen! Går till websidan och mejl!
Jag kardar fortfarande vidare. Nu kardar jag Värmlandsk skogsfår(ull), mörkbrun och brunsvart. Jag kardade också mycket grå, ljus-och mörkgrå.



Jag målade aquarell också, jätte kul. Om där finns någon som målar också, skriv!
Jag är nybörjare med aquarell men det är mycket roligt att göra. En granne av mig är min lärare. Imorgon ska vi måla vidare, vi gör en "pärontavla".

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Fin härva garn - hur blir garnet när det är från ryafår ?

Liesbeth sa...

Garnet blir slätt och jämnt. För att göra det mjukare blandar jag ryaullen med finull/gobelin.
Och det spinner fantastisk!