lördag 11 oktober 2008

tovningskurs


Det är länge sen. Jag har varit sjuk men nu går det lite bättre. Förra veckan blev jag sjuk och vi måste till en mässa också, inte rolig. Vi var till Arboga men det var så jättelugn. Bra för att jag mådde inte bra och jag saknade min röst men inte bra för affären!
Jag sätte en annons i regionalbladet för en tovningskurs. 5 St. anmälde sig! Det finns för liten plats i butiken sä vi skapar en ny "tovningsatelier" i vårt hus, i källaren. Jag färgade nya ull och kardade mycket. Idag målade vi tvättstugan i huset.
Kvinnan från hundhåret kom förra veckan igen. Hon sparade igen hår från sin hund och frågade mig att spinna. Faktisk har jag för mycet att göra men jag tog emot... så jag sitter varje kväll och spinner hundhår.
I veckan 44 har jag tovningskurs... kanske finns ngn som vill gå med??? Hörs gärna! :)
(måndag 27 och tisdag 28 okt är redan fullbokad!)

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Det är ju alltid kul att göra saker tillsammans men jag tar mej ingenstanns så jag får nog nöja mej med det jag kan inom tovning redan.
Jag ska förresten tova en "jacka" till en hund :) vad tror du om det ?

Liesbeth sa...

Jo det ska vara roligt att tova och göra saker tillsammans. Det är kul att dela sin hobby! och att ser att andra har kul också.
Denna jacka för hund ska vara jätterolig tror jag. Ull är bra för alla djur och är vattenavvisade också. Det skulle bli bra!